Campagne social media in het verkeer
Deze campagne gaat over social media gebruiken in het verkeer. Het probleem wat wij gaan behandelen staat hieronder beschreven. Het probleem tegenwoordig is dat veel mensen tijdens het rijden hun social media gebruiken. Hierdoor letten mensen niet meer op het verkeer en hierdoor komen er veel ongelukken en gewonden. Doordat mensen veel achter hun telefoon zitten is er 10 keer zoveel meer kans op een ongeluk. Van de rijdende auto's gebruikt 38% social media wel eens tijdens het rijden. Op de fiets wordt het ook veel gebruikt, 13% checkt hun social media op de fiets. In 2017 zijn er 2600 ongelukken geweest. Dit is 27% meer dan 4 jaar geleden en dit komt allemaal door de telefoons. Als je achter het stuur zit en ook nog is bezig bent met social media dan leidt dat erg af. Je bent aan het lezen, typen, foto's kijken/maken en dat gaat niet samen met auto rijden. Hierover maakt SIRE een poster om mensen ervan bewust te maken.
De campagne
Deze twee posters laten zien wat social media tijdens het rijden doet. Bij de eerste poster is iemand aan het whatsappen waardoor ze niet ziet dat degene voor haar remt, hierna volgt een ongeluk. Bij de tweede poster is er een fietser aangereden omdat de fietser druk bezig was met social media op haar telefoon. Ze lette niet op en zag hierdoor de auto niet staan die achteruit wilde rijden.


Maak jouw eigen website met JouwWeb